1. W.S. Worldwide Shelving GmbH, Oppolzergasse 6, 1010 Wiedeń (Sprzedawca) gwarantuje Kupującym, zgodnie z poniższymi postanowieniami, że dostarczone kupującym w Polsce regały (dalej również Produkty) będą wolne od wad materiałowych lub produkcyjnych przez okres 5 lat od daty dostawy (okres gwarancji). Ewentualne wady Sprzedawca zobowiązuje się naprawić na własny koszt poprzez naprawę lub dostarczenie nowych lub zregenerowanych części według własnego uznania. 5-letnia gwarancja nie obejmuje akcesoriów do przechowywania i akcesoriów regałowych. Dla tych produktów obowiązuje jedynie okres rękojmi wynoszący 2 lata.
2. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.
3. Jednakże w razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez Sklep wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków Sklep dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli Sklep wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
4. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.
5. Kupujący składający reklamację z tytułu gwarancji jest zobowiązany dostarczyć wadliwy towar na koszt Sprzedawcy do miejsca wskazanego w gwarancji lub miejsca wydania towaru. Jeżeli jednak z okoliczności wynika, że wada powinna zostać usunięta na miejscu – np. z powodu rzeczy dużych rozmiarów lub skomplikowanego sposobu montażu – kupujący jest zobowiązany udostępnić towar Sprzedawcy. Sprzedawca musi wykonać swoje obowiązki – np. naprawić lub wymienić towar –nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia dostarczenia (bądź udostępnienia) mu towaru przez konsumenta. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie od wydania (udostępnienia) jej Sprzedawcy do jej odebrania przez uprawnionego z gwarancji - ponosi Sprzedawca.
6. Roszczeń wynikających z gwarancji można dochodzić, jeśli:
- Produkt nie wykazuje żadnych uszkodzeń lub oznak zużycia spowodowanych użytkowaniem odbiegającym od normalnego przeznaczenia i wytycznych Sprzedawcy (zgodnie z instrukcją użytkownika),
- Produkt nie wykazuje cech wskazujących na naprawy lub inne ingerencje przez nieautoryzowane przez Sprzedawcę warsztaty,
- w Produkt wbudowano tylko akcesoria autoryzowane przez Sprzedawcę,
- numer fabryczny nie został usunięty ani uczyniony nieczytelnym.
7. Roszczenia z tytułu gwarancji mogą być zgłaszane do Sprzedawcy drogą pisemną (adres: Oppolzergasse 6, 1010 Wiedeń, Austria) bądź mailową (adres: [email protected]) - z dołączeniem oryginalnego rachunku (z datą zakupu) w ciągu dwóch miesięcy od wystąpienia wady objętej gwarancją lub, w przypadku wad ukrytych - w ciągu dwóch miesięcy od ich ujawnienia. Zgłoszenie gwarancyjne powinno wyraźnie wskazywać charakter i okoliczności ujawnienia wad produktu. Koszty wysyłki i zwrotu produktu ponosi Sprzedawca. Jeśli jednak Sprzedawca lub odpowiedni serwis klienta wskazał Kupującemu określonego przewoźnika do wysyłki, a Kupujący skorzystał z usług innego przewoźnika – Sprzedawca nie pokrywa kosztów wysyłki.
8. Gwarancja obowiązuje w zakresie i na warunkach określonych powyżej, włącznie z przedstawieniem dowodu zakupu.